Tuesday, December 2, 2008

Fröken Smilla

Igår började jag läsa en gammal favorit. Jag gav den i present till min syster för ett tag sedan och hon började läsa. Mitt minne säger mig dock att hon slutade eftersom hon tyckte den var lite seg. Det var därför jag inte var så pepp som jag borde ha varit. Kanske hade jag hypat boken? Kanske hade jag sämre smak för 10 år sedan?
Jag fattar inte varför jag oroade mig. Det var som att öppna en stor låda med lyxig choklad! Jag vet att jag har flera timmars underbar läsning/götta framför mig. Jämfört med American psycho (på engelska) som jag har läst nu går det dessutom fruktansvärt fort. Tänk vad människor som inte läser missar…

3 comments:

Anonymous said...

Har du läst "American Gods" av Neil Gaiman? Gör det, tror du skulle uppskatta den!

Anonymous said...

Jag gillar Peter Hoeg! Har du läst hans senaste, "Den tysta flickan"? Rekommenderas!

Kattis said...

exkollegan: nä det har jag inte. Men jag antecknar.

linda: jag med! Men det är länge sedan jag hade min Hoeg period så den har jag inte läst.