Thursday, December 11, 2008

Tjejer och humor

Jag blev tvungen att lämna ett negativt besked till en kille idag. Det sköna var att han tackade för smidig konversation. Han uppskattade att jag tog mig tid att ringa honom även när jag inte hade ett besked, bara för att han skulle veta att han inte var bortglömd. Och det lät han mig veta trots att han fick det negativa beskedet. Idag klamrar jag mig fast vid det. Det är viktigt att kunna glädjas åt små saker.

En helt annan sak... humor. Vem tycker att de inte har det? Som när det står i en platsannons: du har humor.
Vem låter då bli för att söka för att de tänker att de inte har humor? Eller tänker över huvud taget: Men jag har ju inte så mycket humor.
Läste kommentarer på en blogg igår där massa fólk hade kommenterat och många tyckte att det var självklart att killar är roligare än tjejer. Faktiskt att tjerer inte är roliga alls.
Eh va? Vad känner de för folk?
Jag känner jättemånga roliga tjejer! Och ja jag tycker själv jag är rolig. Klart jag har humor!
Alla mina vänner är roliga, vissa mer än andra, och där spelar det ingen roll om de har snopp eller snippa.

Ni som läser här, vad tycker ni om detta?

5 comments:

Saga said...

Det var det dummaste jag hört, att humor ska vara könsbetingat och att killar är roligare! Några av de roligaste i min bekantskapskrets är kvinnor. Faktum är att det nog är fler kvinnor som får mig att skratta mig fördärvad än män. Drar jag slutsatsen att tjejer därmed är roligare? Nej, men kanske att jag har fler tjejer i min bekantskapskrets :)

Malin said...

Tycker bara att det är bullshit och supertråkigt. En sak är att tjejer inte tillåts vara barnsliga och roliga på samma sätt som män utan ska/förväntas/bör vara så jävla intelligenta och ordningssamma hela tiden. Vissa förväntar sig det och "hör" inte ens tjejers skämt.

Typ nittifem procent av alla komiker på TV är män, det kan väl ha färgat vissas bild. Alla är inte vana vid att skratta åt tjejer. Men ärligt, man är ju helt mongo om man inte märker att tjejer är lika roliga som killar, argh, hela ämnet känns så under ens värdighet att man knappt orkar delta.

A-K said...

Jag är rolig!!!! Jag är även tjej, hur går de ihop med att tjejer inte är roliga? Bläääää

qylva said...

Word brudar!
Håller med ovanstående talare

Kattis said...

Lustigt att bara tjejer kommenterat...nog för att jag vet att jag mest har kvinnliga läsare men ändå.

Malin: vist är det så. Artikeln som jag läste tog upp just det du sade och jag håller med. Tyvärr har vissa svårt att se det mönstret.