Saturday, December 20, 2008

Grejer att störa sig på:

Den här listan hittade jag och måste så klart fylla i.

Färg: Paris Hilton-rosa. Ni kommer aldrig se mig i något liknande. *ryser* 
Årstid: Slaskvinter. Ska det vara vinter ska det vara snö, inte slask!

Veckodag: Måndag, då är ju helgen slut.

Högtid: Pingst har jag aldrig begripit mig på. Förra året tog jag mig tid att googla det så nu vet jag i alla fall vad det är.

Författare: Dan Brown, han skriver samma roman om och om igen, med produktplacering i böckerna dessutom!

Film: Pretty woman. 
Animerad film: Den av Shrekfilmerna som var ett relationsdrama. Var det 2an eller 3an?

Tv serie: Efterlyst, jag tappar tron på mänskligheten och tycker det är hetsigt.
Låt: Ironman av Ozzy.

Artist: Per Gessle och han som sjunger i bandet på Boston Tea Party.

Skådespelare: Sofia Coppola, håll dig till att regissera i fortsättningen va?

Djur: Kaniner. Hur menlös kan man bli?
Resmål: Husvagnssemester tillbaka till samma ställe år efter år efter år.

Stad i Sverige: äh jag vet inte.

Transportmedel: SJ, för att de gillar förseningar. 
Sport att utöva: Tennis, för jag suger så.
Sport att titta på: Formel ett. Världens tråkigaste sport kombinerat med miljöförstöring.

Maträtt: bortom allt rimligt tvivel.. kokt torskblock.

Dessert: Prinsesstårta.
Krydda: Aromat, allt med smakförstärkare är skabb.
Dryck utan alkohol: Kaffe (nu kommer maffian och tar mig).

Dryck med alkohol: Snaps, vad är grejen?
Frukt: Granatäpple för att det knappt går att äta och absolut inte med värdighet.

Grönsak: Ärtor. Blä.

Blomma: Små känsliga rosor som dör efter ett dygn.

Plats i hemmet: Förrådet, litet och trångt och rörigt.
Tidning: De flesta utom Runners World och Kattliv.

Kvällstidning: Aftonbladet och expressen.
Klädstil: Studentoverall. Nasty.

Klädesplagg: Se ovan.

Ljud: När någon skär för hårt så gaffeln liksom skär i tallriken.

Godis: Färgade sockriga påskägg. Vem gillar dem?
Pryl: Cigaretter (hur kan man vilja röka) och sköljmedel (men det blir väl rent ändå, snacka om i-landsuppfinning).

Hus eller lägenhet: Det där metallhuset i barndomsstaden. 
Skor: Foppatoffeln. Den utarmar den naturliga toffelfaunan.

Drink: Syntetiska fruktdrinkar. Pinja kolada är inte heller en favvo.

4 comments:

Anonymous said...

Sofia Coppola är grym skådis!

Btw. "Piña Colada". Det är utrikiska!

Kattis said...

Björn: Jag trodde bara det var väldigt konstig svenska, typ skånska eller något liknande?

Anonymous said...

Haha!

Anonymous said...

Det var tvåan..