Thursday, December 18, 2008

Mammakärlek

När jag bodde hemma bråkade jag och mamma massor. Skrik, tjaffs och surande var en del av vardagen. Länge efteråt hade jag svårt att släppa det. Det gick flera år och fortfarande började vi lätt att tjaffsa. Jag hade mycket åsikter om min mamma och saker som borde ha skötts annorlunda. Jag tyckte hon var omogen och egoistisk.
Så tycker jga inte längre. Vad som har ändrats är väl svårt att säga men det är skönt att relationen har blivit så mycket bättre. Visst kan jag känna irritation ibland men nu kan jag också känna en stor kärlek för min mamma. Vissa saker som hon gör gör mig också så rörd. Som när hon gick till informationsdisken på Clas Olsson och skulle betala där. Det är nästan bara mamma som gör sånt.
Eller när hon halvspringer lite bakom mig för att hinna med. Tänk när jag var liten och tyckte att hon gick så fort, nu är det jag som får dra ner på tempot.

No comments: