Wednesday, March 11, 2009

Internet är bra för mig.

För länge sedan läste jag en blogg med adressen: baraenblog. Det var en bra blogg men så småning om försvann den. Jag kikade in där med jämna men det vara bara tomt. Plötsligt en dag dök det upp en ny blogg. Jag tyckte den var rätt bra så jag fortsatte att läsa. En dag skrev bloggförfattaren om ett jobb som jag tyckte verkade spännande. När jobbet dök upp sökte jag det. Jag blev kallad till intervju och kunde där bland alla intervjuare sortera ut bloggaren. Spännande att träffa någon som man bara har läst om tidigare. Det hela slutade med att jag fick jobbet. Jag har ingen aning om det faktum att vi läst lite av varandras bloggar påverkade det minsta lilla. Däremot känner jag att vårt bloggande gjorde att vi kom varandra mycket närmre. Vi berättade aldrig för andra på jobbet att vi bloggade.

Sen var det ju killen på lunar. Vi pratade massa och övergick även till icq. Efter ett tag frågade han om jag kunde göra ett jobb åt hans företag. Jättekul och jätteläskigt. Så klart hoppade jag på det och levererade. Han och jag hade sedan kontakt ända tills han träffade en tjej som blev svartsjuk på att han pratade med mig och nu har vi ingen kontakt alls.

Ska man alltså göra en snabb summering om vad internet har gett mig så tycker jag att det är en hel del. Jag gillar internet. Internet är inte en fluga.
Och kom ihåg: Google är din vän! Gammalt Kattisordspråk.

2 comments:

Anonymous said...

Som jag kommer ihåg det hade bloggen ingen påverkan på att vi anställde dig (de andra visste ju inget som sagt och även jag gick helt efter intrycket jag fick på intervjuerna). Du sopade helt enkelt mattan med de andra vi intervjuade!

Kattis said...

exkollegan: Vad kul att höra! Och det var nog tur att ni inte gick efter bloggen ;)