Sunday, March 22, 2009

Skrubbsår i händerna

Efter en ganska slapp helg som har innehållit handling, bio, mycket sömn och avslutning av Battlestar Galactica såg jag grymt mycket fram emot söndagens långlöp. Jag hade peppat och gjort i ordning en ny spellista till Ipoden. Så kom vi iväg. Jag flög fram när American boy remixen dök upp. Jag sprang visst ifrån pojkvännen och fick köra någon extra sväng för att han skulle komma ikapp. Jag hade precis sprungit uppför den första branta backen när jag skulle ta en extra sväng eftersom pojkvän var lite efter igen. Då hände det. Är det inte ironiskt att när jag som sprungit hela vintern ramlar är det inte på någon isfläck eller hemsk snödriva? Nej det är det förbannade gruset. Det var bara att vända om och linka en liten bit innan jag försiktigt fick jogga hem.

Nu lyssnar jag på senaste Prodigy-skivan. Pojkvän går omkring och ser lite lidande ut. Han är inget fan av sådan musik. Själv älskar jag Omen!

2 comments:

Anonymous said...

Aj! Inget roligt, hoppas det blev en lätt vrickning bara!

Ett tips är Joint Heat Cream som går att köpa på hälsokosten. Jag smorde in regelbundet med den samt varierade med värkgel när jag stukade foten och jag inbillar mig att det läkte snabbare då. Blev fart på blodcirkulationen.

Vi körde en 8,5 km löptur i söndags, det var skönt. Jag var som en liten blöt ilsken iller innan turen, men sen var jag så glad och varm så.

Kattis said...

Ah tack för tipset. Som tur är verkar inget hemskt ha hänt snarare än en läskigt blåmärke och lite skrubbsår.