Wednesday, March 25, 2009

Saker att göra innan 31!


Jag blev precis utmanad av Malin. Och jag är inte tjejen som bangar. Eller jo ibland, men inte nu. Men Malin knåpade i alla fall ihop en lista på saker som hon inte gjort innan 31 men som hon tycker "ska ingå i ett fullgott liv". Woho, det känns aktuellt. Jag kör dock på inriktningen "ska ingå i mitt liv så jag kan stå för det".

Saker att göra innan 31!

1. Hoppa fallskärm

2. Springa ett lopp längre än en halvmara

3. Köpa riktigt champagne till mig själv

4. Köpa en chokladtårta på lyxiga chokladbutiken trots att den kostar typ 200-300 kr
5. Åka till Asien

Jag lägger dessutom till:

Saker jag inte tänker göra trots att jag fyllt 31!
1. Dricka kaffe
2. Röka
3. Se en Beckfilm på bio
4. Kliva upp 5 för att putsa fönster
5. Skaffa barn (jag räknar kallt med att jag inte hinner ändra mig till dess)

4 comments:

Saga said...

Nummer ett och fem på första listan kan jag bocka av, av de andra lär det nog vara fyran som kommer närmast på tur ;)

På den andra listan kan jag skriva under på allt. Men på trean skulle jag nog dra det så långt som till att säga att jag inte tänker se en Beckfilm på tv ens ;)

Kattis said...

Det var länge sedan jag såg en Beckfilm jag med. men man ska inte underskatta vad jag kan ta mig till när jag är uttråkad...

Malin said...

Hihi, härlig lista! Jag diggar att du är både lite vansinnig och livsnjutande med fallskärmshoppning OCH dyr chokladtårta!
NEJ, putsa fönster innan jobbet går helt bort! Helt jävla bort!

Kattis said...

Malin: Det känns som listan sammanfattar mig rätt bra. Jag lovar att dokumentera när tårtan är inhandlad. Jag har svårt att föreställa mig något som går med bort än fönsterputsning innan jobbet.