Monday, October 22, 2007

Kattis hjärta böcker

Idag har jag varit duktig. Vi har tvättat sjukt mycket. Jag har bytt sängkläder, städat en garderob, tränat, postat ett 11 kg tungt paket, bakat bröd, lämnat böcker på bibblan samt lånat Fear and loathing in Las Vegas (en bok jag varit på jakt efter länge) mailar om viktiga saker samt småstädat lite. Imorn måste jag ringa om konferensen och fråga lite, koka bönor och träna så klart.

Jag har läst ut Pullmans "His dark materials" serie. Om ni sett trailer för The Golden compass så ska ni veta att det är första boken i serien. En bra serie som rekommenderas. Det blir allt bättre efterhand och nu ser jag alltså fram emot filmen. Vi får se vad filmtipset säger om den. Men nu är jag nästan sjukt lycklig över att få ge mig på Jordan igen. En bok får jag sen pausar jag igen. Så har jag förbeställt Harry Potter också. Passade även på att köpa En riktig våldtäktsman av Wennstam, men den blir det att vänta på tills Harry Potter behagar anlända. Böcker, vad skulle jag göra utan dem?

No comments: