Tuesday, October 23, 2007

Våga yoga?

Ok. Så vi har två timmar fria på torsdag när vi kan friskvårda oss. Det finns bubbelpool, vanligt pool, gym och ett yogapass att gå på. Frågan om jag tänker friskvårda är så retorisk så det inte finns. Nej det är istället frågan om jag, stelaste människan i världen (då menar jag fysiskt för oj vilket rörligt sinne jag har haha) ska riskera att göra bort mig på yogapasset. Jag har ju faktiskt velat prova yoga. Eller om jag ska ta det säkra före det osäkra och gå på gym. De kanske har löpband. Där slipper jag i alla fall göra bort mig.
Det här är ju första gången jag träffar de här människorna och jag är faktiskt sjukt stel. Jag kan inte ens nå golvet med fingerspetsarna när jag lutar mig framåt med raka ben. Vad tycker ni jag ska göra? Våga yoga eller gym-safe:a?

Största lycka idag: P3 frågar folk på stan vilken film de sett flest gånger och en kille säger Donnie Darko. Det finns hopp för mänskligheten. Sen att flera tjejer sa Dirty dancing, det förtränger jag.

5 comments:

Sassi said...

Du kan köra yoga med mig här hemma. Yoga för nybörjare ;) Fin fin DVD ;)

Anonymous said...

Våga yoga! Vi är många som inte når golvet med fingerspetsarna när vi står med raka ben. Jag klarar det först en bit in på passet - och då är jag ändå inne på andra terminen poweryoga. Dessutom: det är inte de som redan är smidiga som behöver träningen bäst. Det är vi andra... Lycka till!

A-K said...

Yoga är skitläskigt, man kan faktiskt dö! Jag skulle gymma utan tvekan, för jag vill inte dö!

Kattis said...

sassi: idag blir nog svårt att hinna men det är klart vi ska köra sen :D

linda: jag vet. Jag ska känna iin lite men troligtvis smyger jag dit.

ak: visst är det läskigt. Antagligen är det en av de träningsformer jag är sämst på jag tänker pröva. Shit pomfritt!

Anonymous said...

menade kanske inte ikväll, men senare, när vi kommer in i våra samborutiner.