Sunday, October 21, 2007

Lyxsöndag

Idag har jag och pojkvän handlat. Det betyder storhandla. Jag tycker det är rätt kul att handla. Man får fräscha grejer och kylskåpet är fullt så man kan alltid laga massa rolig mat. Vad jag inte tycker är roligt är att bära hem två kassar mat och en ryggsäck som är smockfull de ca 3 km som det är från mataffären hem till oss. Vi har ju som bekant ingen bil. Varje gång är det samma sak. Efter 500 meter börjar vi bittert klaga på alla som försöker säga till oss hur dyrt det är att ha bil:
-Det är bara dyyyyyrt med bil. Jaha, då kan vi ta din då så kan du släpa hem det här. Man kan spela banjo på mina halssenor nu.
-Jag vet. Det gör så jävla ont. De vet inte hur bra de har det. Lazy fucks.
Klart jag fattar att det är dyrt med bil. Det är därför jag har väntat med att skaffa en. Men nu är det banne mig dags. Jag tänker köpa bil snart.

Idag är det lyxmiddag med biff, hasselbackspotatis och kantarellsås. Till efterrätt blir det smulpaj med blåbär a la Kattis samt vaniljglass. Götta!

2 comments:

Anonymous said...

Sådär tänker jag oxå varenda jävla gång jag får för mig att handla på Maxi, en halv mil från där jag bor och där närmaste busshållplats stannar en halv kilometer hemifrån :oP Men så tänker jag på hur satans dyrt det är med bil och funderar på att skaffa en ny kärringvagn istället. Den förra gick sönder när bussen mosade hjulen på den - nej, det är inte smart att hissa ner bussen utan förvarning efter att en passagerare kämpat i en minut med att få upp sin tunga kärringvagn och hjulen bara envisas med att fastna under busskanten, för vad händer då? Jo, då fastnar hjulen mellan busshelvetet och trottoarkanten och blir krossade. Man har inte så stor nytta av en kärringvagn om hjulen inte funkar... eller överhuvudtaget existerar, för den delen. Det slutar bara med att man tar taxi hem från Maxi (haha, det rimmade), så i längden är det kanske mer ekonomiskt att skaffa en bil trots allt...(märks det att jag har traumatiska storhandlingsupplevelser bakom mig?:oP)

Kattis said...

Det ÄR terror. Igår gick min ryggsäck sönder. När jag kom hem tack och lov, men det säger väl ändå nåt om hur tung den var!