Wednesday, October 31, 2007

Pipet ifrån helvetet

Vaknar av att något piper. Utnyttjar all min somnaom-talang och försöker ignorera ljudet som i det närmaste låter som morsekod och kommer utifrån och hörs in trots att fönstret är stängt. Ger upp efter 10 minuter och kliver irriterad upp eftersom klockan ändå ringer snart. Surfar ett tag innan jag slår på ugnen för att göra müsli. Det gäller att passa på att producera sista dagen innan jobbet börjar (iiih). Just nu väntar jag på att mitt bröd ska bli färdigt och sen får jag äntligen lägga mig och läsa. För att skryta måste jag även berätta att jag städat i badrummet. Städat sådant jag sällan gör annars (typ torkat rör, städat ur och slängt grejer, torkat golvet extremnoga). Badkaret lämnar jag dock till pojkvän eftersom han har fått order att städa det. En order som han lyckats förtränga i en månad drygt. Men detta inlägg torde väl pressen på honom öka och det är också avsikten.

Till yogafans (Hej Linda) kan jag berätta att jag köpt en yogamatta. Här ska yogas järnet! Yoga och löpning är vad jag har tänkt mig de dagar jag inte kommer till hemstaden. Kanske kan jag äntligen komma igång med löpningen nu. Så fort jag har känt in mig lite på jobbet ska jag planera upp ett träningschema.

Är jag nervös inför imorn? Jag blir nervös när jag tittar på Robinson, så gissa.

6 comments:

Sassi said...

Vad var det som pep???

Kattis said...

Ingen aning. Antagligen nån av helvetesmaskinerna utanför fönstret.

A-K said...

Åhhh det kommer gå så bra! Du kommer bli en sån succé :) *stolt*

Malin said...

Jag kom också hit för att undersöka vad pipet var för nåt! :) "Helvetesmaskinerna", är det byggmaskiner, gräsklippare eller kanske militärens nya bas för morsekommunikationer? Jäkla militären!!

Katarina Bildström said...

Jag trodde från början att Linus börjat bete sig illa. :P

Hur har det gått, nu då??

Kattis said...

malin: all the above. Nej men de gräver ju här utanför. Fast grävmaskiner ska ju inte pipa så det är nog militären ändå. Fan ska man störas av dem när man är pacifist!