Tuesday, February 3, 2009

Att presentera företaget för 100 elever med noll förberedelse

Hej och hå, här går det undan. Igår var jag tämligen eländig. Jag satt mest och kollade mailen och flyttade tafatt runt på lite dokument i väntan på eftermiddagen.
11.05 ringer en kollega och säger att hon är sjuk och inte kan följa med till gymnasiet. Hon skulle hålla en presentation om företaget och jag skulle besvara lite andra frågor. Nu var hon alltså febrig och snorig och kunde inte. Där var det slut med att tycka synd om sig själv. Jag hade ca 20 minuter på mig att kasta ihop en presentation att hålla inför 50+50 elever. Inte riktigt en tidsrymd som jag kände mig helt tillfreds med. Men, det gick bra. Presentationen var sannerligen inte den bästa, men den dög. Efteråt skulle vi mingla med eleverna och det gick jättebra. De verkade gilla mig. Jag förklarade vad Teknisk konsult var och svarade dem på om de skulle tjäna schweinigt bra hos oss. Vi pratade och jag fick dem att skratta.

Det bästa vore väl ändå om jag tycker att jag är svincool som är down with tugget liksom och de i själva verket tycker jag är en töntig tant som är pinsam. Det vore humor.

No comments: