Thursday, February 5, 2009

Blod på golvet

Trots att jag sov 8.5 timmar i natt ser jag ändå trött ut. Då har jag sovit över 8 timmar flera dagar i rad, bör påpekas. I spegeln ser jag ringar under ögonen.

När jag traskade ner för trappan imorse för att masa mig till jobbet fick jag se konstiga fläckar på golvet. Jag gick närmare för att studera och ser att det är blod. Bloddroppar över hela golvet. Grannarnas tjaffsande under kvällen flyter plötsligt upp till ytan och jag tänker för mig själv att om det här fortsätter så kanske man ändå skulle höra av sig om den suspekta söta doften. Hitintills har jag inte brytt mig, de är ju lugna. Blod på golvet gör dock att vissa varningsklockor ringer. Jag får direkt bilder i huvudet om CSI och Dexter. Kikar på blodet och tycker att det inte ser ut som splatter, som efter ett slagsmål. Det ser ut som det har droppat, som efter näsblod. Hej amatöranalys.

Nu ska jag äta jättegod matlåda = parmalasagne.

1 comment:

A-K said...

Guud vad god parmalasagnen var idag! Hann värma och äta på jobbet innan jag stack :) Så fick jag sova på tåget också :)
Men blodfläckar...scary mary!