Friday, February 13, 2009

Utveckling

Varför finns det bara ett alternativ när det bjuds på fika? Igår bjöds det på munkar fyllda med vaniljklegg på eftermiddagen. Jag tittade mig omkring men inget alternativ fanns. Är det inte fantastiskt med ett möte med utpräglat mångfaldstänk, där vi pratar om etnicitet, kön, funktionsnedsättning och olika behov där man sedan utgår efter att alla mumsar i sig sånt. Tänk på diabetiker, tänk på människor med sockerberoende eller bara dem som inte gillar munkarna. Kan de i alla fall inte få en liten skorpa?
Hade det ändå funnits möjlighet att köpa frukt men icke. Ät munken eller skit i det. Ät ditt socker och var glad. Ja men en kopp med ljummet te är väl gott. Var tacksam att du i alla fall får det. För 10 år sedan fanns bara kaffe.

3 comments:

qylva said...

Köper man munkar kan man väl köpa en klase bananer också?
Jag kan tycka att sånna grejer kan kännas riktigt jobbigt när man inte vill äta just det som serveras, man känner sig alltid som en utböling

Kattis said...

Japp så var det. När jag dessutom var oartig och frågade efter frukt skapade jag rabalder.

Saga said...

Men herregud, vad är det för tanter och gubbar du jobbar med? Rabalder för att du frågade efter frukt... För övrigt är allt med vaniljklegg äckligt! (Tur att det finns sötsaker jag faktiskt INTE gillar, som semlor nu i semmeltider...)