Monday, February 16, 2009

Vanlig måndag

Vaknar av grannens väckningssignal, Kill Bill-visslningen. Grannen måste tro på snoozning för den återkommer flera gånger och nu är jag tämligen säker att jag inte hallucinerar. Kanske skulle jag kliva upp den tiden jag med? Om sista stunden i sängen blir så ovilsam. Jag kör min vanliga morgonrutin: tvätta ansiktet, hämta matlåda, slå på TVn, klä på mig, äta frukost, borsta tänderna och sminka mig. Innan jag lämnar lägenheten slår jag på diskmaskinen. På vägen till jobbet går jag ikapp en arbetskamrat. Jag funderar på hur det kommer sig att andra går så långsamt. Det måste ju vara jobbigt?

2 comments:

Anonymous said...

För det kan ju absolut inte vara du som går fort??

Kattis said...

Anonym: Absolut inte! Äsch visst vet jag att många tycker att jag går fort, men ur mitt perspektiv går de långsamt. Tänk vilken tid det måste ta?