Monday, February 9, 2009

Om jag vore med på Titanic skulle jag ha stendött

Ack denna hjärna. Jag brukar prisa den och säga att den är det bästa med mig men nu tvivlar jag. Ni vet att det var biljettsläpp idag. Jag var sammanbiten och fokuserad. Klockan slår och jag ringer och försöker via hemsidan. Det händer nada, zit. Plötsligt ringer telefonen och någon säger att hon kommit fram. Jag rabblar mekaniskt VISA numret och hör hur hon säger att vi fått biljetter. Jag säger att hon ska kolla mailen och hon säger att hon fått dem via pdf. Det är här hjärnan stänger av. Jag får ett vidarebefodrat mail och känner ögonen röra sig över texten. Inget händer. Jag förstår inte vad det står. Jag är 5 år igen och kan inte läsa. Jag läser om och om men fattar absolut ingenting.
Efter en timme är det här vad jag förstår:
Vi har fått ett mail från ticknet.
Det innehåller en pdf.
Det står att man ska köpa biljetter och få dem i mail.

Jag tror att jag har biljetter…

2 comments:

Saga said...

Grattis :)

Katarina Bildström said...

Nämen grattis! Du det där låter ju skitkul! Som du väntat... :D