Monday, June 29, 2009

Den älskade pulsklockan

Berättade jag att jag köpt en pulsklocka? En Garmin Forerunner 305, kärleksfullt kallat nördklockan, för det är en nördklocka. Eftersom den har inbyggd GPS kan jag se hur långt jag springer, exakt var jag springer, hur fort jag springer and the list goes on. Jag älskar den! Det går att få fram så mycket statistik och nörda. Det, tillsammans men den tillfälliga personliga tränaren gör att jag nu känner mig på gång med träningen igen. Nu sitter jag här på jobbet med träningsvärk i rumpan efter gårdagens backintervaller. Take that you fucker!
För övrigt bryter jag mot Camilla Thulins no no. Jag har nämligen linne på jobbet. Som grädde på moset har jag kort kjol (fast med leggings under) och tofflor utan att ha välmanikyrerade fötter. Vilken skam!

5 dagar kvar till semestern.

4 comments:

Malin said...

Läste också Thulins regler och kände att hon är lite väl käpp-uppstucken-i-röven. Får man inte ens ha linne på jobbet liksom.

Kattis said...

Nej och ingen personlighet heller. Det beror väl på om det är värst värsta urringade linnet som dessutom är magkort eller om det är ett vanligt linne...

Linda said...

Gillade inte alls hennes åsikter. Mitt i värsta högsommarvärmen måste man få klä sig därefter. Visst kan det vara bra att vara lite proper om man ska gå på många viktiga möten, men just den varan brukar det vara ont om under sommaren.

Kattis said...

Linda: Eller hur? Sitter man bara på kontoret gör det väl inget om man har linne...