Thursday, June 4, 2009

Mer vild än tam

Den här lilla fröken är inte alls så oskyldig som hon ser ut. Igår vaknade jag klockan 4 av att hon drack ur mitt vattneglas och sedan välte ner det på golvet så att det gick sönter. Tack och lov var det det stenfula tomteglaset jag har fått av mamma och som jag fantiserat om ska gå sönder.
Idag (ca kl 4 igen) sprang hon runt som en vilde i sängen så jag slängde ner henne flera gånger. Tillslut stängde jag henne ute ur sovrummet varpå hon spenderade 5 minuter med att attackera min sportBH som hängde på dörrhandtaget. Slutligen bröt hon sig in i sovrummet iden och ålade sig under mitt täcke och rumstrera om med ett löjligt högt tempo.
Hon har dessutom passat på att klättra i gardinerna ett antal gånger och stackars grådvärg får inte vara ifred mycket.

Och jag som bara för någon dag sedan tyckte att hon hade blivit lite mer stillsam.

Fortfarande på jakt efter en pulsklocka och tar tacksamt emot förslag.

1 comment:

Saga said...

Haha, jag kommer ihåg när jag just tagit hem Amadeus. Han var precis likadan :) Gick ju inte sova med honom i sängen, så fort man rörde sig så attackerade han kroppsdelen som flyttat på sig. Och knuffade jag bort honom tog han det som en lek och blev ännu vildare. När jag kastade ut honom ur sovrummet satt han där ute och jamade hjärtskärande istället, så då fick jag ju släppa in honom ändå... Det är jobbigt att vara kattmänniska ibland ;)