Friday, June 26, 2009

På fredag ska man vila

Idag är det vilodag, tjoho. Efter träning fem dagar i rad känns det skönt att bara ha lite promenad inbokat idag. Jag har världens träningsvärk i mina biceps sedan onsdagens cirkelträning och benen känns lite möra även om jag inte direkt har träningsvärk i dem. Stolt är jag också över att jag lyckades stå emot att köpa glass när jag väntade på tåget igår. Tåget ja. Jag åkte samma tåg som jag pendlade med i nästan ett år. Vilken märklig känsla. Men jag sjönk snabbt ner i stolen och njöt av min lästid. Just den där egentiden var faktiskt riktigt skön och den kan jag sakna. Den och enbart den. Jag saknar inte förseningarna, de tolv timmar i veckan jag spenderade på tåget, högljudda ungar som skriker eller stressen att maximera tiden så mycket det någonsin går.

Michael Jackson har gått och dött också. Det känns konstigt. Även om jag inte var något superfan gillade jag mycket av hans musik och kommer på mig själv idag att nynna på många olika låtar.

Dagens insikt: Hur fan kunde jag vara så dum att jag bokade in ett möte idag 13-16? Jag får köra på så vi blir färdiga snabbare. Jag vill ju inte sitta inne och sura! Jag vill plocka ut flex och sluta tidigare.

No comments: