Monday, June 1, 2009

Uppföljare nummer 3

Ni vet hur jag klagar på mina bihålor? De har ju varit extra hemska den senaste veckan men nu är de på bättringsvägen igen. För att ni ska få se var jag igår fresh och fotade vad jag snöt ut efter en sköljning. Kvinnan som gav er köttfärstån ger er nu: slemklumpen from hell.


Den är alltså ca 3 cm stor.

Fatta att jag har sånt där i näsan/bihålorna! Det känns så himla skönt när det kommer ut, att slippa ha det där. En liten stund senare fick jag ut en till.

Pojkvän sa att det där var så mycket äckligare än köttfärstån. Har jag några läsare kvar nu?

10 comments:

A-K said...

Jag är kvar! Men jag fascineras ju av sånt där :P

Sassi said...

Hahahah... klart att de ska va en Kattis till att lägga ut sånt :D
Men du, hur ska jag nu kunna äta mina ägg till frukost???

Saga said...

Tur att jag nästan hade ätit klart min frukost....

Kattis said...

Mäh, man kan väl alltid äta? Jag kan prata vad för äckel som helst eller se vad som helst och ändå äta. Det är en gåva jag har.

Sassi said...

Nä, man kan inte alltid äta. Om jag skulle äta stekt ägg med lös gula eller wienderbröd med sån där gul gegga på och titta på den där, då skulle jag nästan kräkas. Blir faktisk lite lätt kräkig av de där nu. Det är utan tvekan de äckligaste du lagt upp. Fast jag säger inte att du inte skulle lägga ut de. Man går in på din blogg på egen risk :D

Kattis said...

Sassi: ja alla har ju inte samma gåva som jag (att alltid kunna äta oavsett vad för äckel som händer). Mitt trademark: Gå in på egen risk. Rätt som det är kommer det nåt svinäckligt.

Saga said...

Min spontana reaktion när jag såg bilden var "Hon är ju äckligare än Hanna"... Min kära syster som ligger här hemma sjuk i lunginflammation har hostat och nyst upp grejer i ett antal dagar och till sin egen fascination - och mitt äckel - visat upp sina troféer... Jag borde vara härdad alltså. Prat går an, men att bli uppvisad sånt där äckel kan vara lite... jobbigt :)

P.S. Syrran ropade för en sekund sedan "Eeeuh, jag drack nästan upp mitt slem" (hon spottar i en kopp, du hör ju själv hur mysigt det låter)...

exkollegan said...

Tsssk, 3 cm stor... troféer är inga troféer om man inte fotar dem bredvid en tändsticksask, eller vid behov en fullvuxen karl! ;)

Fast äckelgraden är helt ok. Undras om jag ska låna syrrans näsköljare och utmana dig? Med min nuvarande förkylning borde jag ju kunna få ut allt möjligt intressant.

Kattis said...

Saga: Spottkopp är ju självklart. Slemmet måste ut och att springa till toan varje gåg man håller på att hosta ur lungorna går ju inte. Låter som jag och Hanna skulle komma ypperligt överens.

exkollegan: Tanken slog mig att jag skulle lägga något bredvid, men nu får ni tro mig ändå! Ja kom igen, gör det du också, fast det är inte varje gång det blir sådär bra. Framförallt är jag fascinerad av färgen och segheten på den. Så äckligt att jag har det där i näsan!

Tove said...

Men hjälp! Jag trodde det var äggula och tyckte att DET såg otrevligt ut :-S