Wednesday, June 17, 2009

Inte bra

Jag har drömt oroligt senaste tiden. Mardrömmar kan man kalla det om man är lite mer negativ. Jag har drömt om sommarstugan och farmor. Eller kanske avsaknaden av farmor kan man säga. Då vaknade jag av att jag grät. I drömmarna har jag också bråkat med vänner. Eller de har bråkat med mig. De har kastat hemska saker i ansiktet på mig och jag har svalt skuld som sedan jäser i magen.
Sedan dök du upp igen, som en bonus. Det har varit lugnt på den fronten ett tag. Du har inte funnits inom medvetandet men nu dök du upp igen. Vad gör du där? Kan du inte bara försvinna? Jag vill radera dig. Ditt namn bränner på tungan när jag är tvungen att nämna det. Jag håller ansiktet stilla och neutralt men det stinger. Det gör faktiskt det.
Inte heller vill jag bli utställd av vänner. Det är inte en bra start på dagen att vakna till.
Snälla medvetande, lugna ner dig. Jag fattar inte varför denna aktivitet har dragit igång.

2 comments:

Saga said...

Låter jobbigt. Jag håller tummarna för att du börjar vakna som jag gjorde inatt istället - jag vaknade av att jag skrattade jättehögt. Vad det var som var så roligt vet jag inte riktigt, men hysteriskt kul tyckte jag uppenbarligen att detta något var ;) Kram!

Kattis said...

Ja det låter betydligt roligare att vakna så!