Sunday, June 14, 2009

Hur man behandlar yrsel

Jag har känns mig lite yrslig den senaste tiden. Typ känner mig snurrig ibland och lite på gränsen till illamående. Vännen som är sjukgymnast mumlade något om att jag kanske har en kristall lös i örat. Dessa kan man få på plats genom att skaka dem rätt.
Så igår kväll satte jag mig på sängen och började kasta mig från sida till sida, framåt och bakåt.
Det såg nog inte så smart ut.

Fantastiskt väder här idag. Det fullkomligt pissar ner och jag känner mig på ett matchande humör.

1 comment:

qylva said...

Blivande audionomen säger även hon att det kan vara en kristall, i balansorganet, i örat som gör att då får yrsel.
Ska det åtgärdas behöver vi svinga dig både fram och tillbaka, dvs du ska inte göra detta själv, utan med hjälp, då kan den lossna :)