Tuesday, September 1, 2009

En vanlig tisdag

Jag inleder dagen med att hjälpa en av gubbarna i korridoren. Han frågar om jag är bra på Word. Jag följer tveksamt med in på kontoret och får ordning på hans rapport genom att trycka på enter. Följer upp med att hjälpa min chef att låsa upp ett skrivskyddat dokument.
Kattis, datahackern.

Idag började en ny kille på jobbet. Jag upptäcker snabbt att han är poppis hos den kvinnliga delen av de anställda. Det fnissas och sneglas och stämningen är ganska uppsluppen. Jag blir lite förvånad och tittar efter. Jo han ser väl rätt bra ut. Jag har inte lagt märke till det trots att jag har varit med i hela rekryteringsprocessen. Det var tom jag som plockade ut hans ansökan. Jag dras dock med i stämningen och börjar snabbt fnissa med de andra. Hoppas det fortsätter på eftermiddagsfikat. Jag gillar när det skrattas mycket.

No comments: