Tuesday, September 8, 2009

Ögonblicksbild

Vi skulle spela in en musikvideo till Trolls låt Jimmy Dean när vi gick i mellanstadiet. Vi hade korta kjolar, toppar och våfflat hår. Mitt hår tog som vanligt en mindre evighet att våffla eftersom det var tjockt och nådde ända ner till rumpan. Jag var bara fräknar och hår när jag var liten eftersom jag var smal som en sticka (annat än nu, den här rumpan blir jag aldrig av med, den är av redigt material). Jag var extremt obekväm framför kameran och gjorde alltid ”hakminen” då jag drog upp underläppen så hakan blev full av gropar.
Alla tjejer i klassen var engagerade och vi tränade på dansen. På slutet av låten skulle alla vända sig från kameran, ställa sig bredbent och böja fram överkroppen. Kameran rullade och slutet kom. Med perfekt timing vänder sig alla om och jag…Halkar! Högerbenet sticker iväg och i stället för den graciösa böjningen dimper jag nästan ner på golvet.

2 comments:

Jennisej said...

HAHAHA, sweet memories! :)

Ulrika said...

Just det, den där kommer jag ihåg. Alla utom Jossi och jag som var sjuka då och ingen orkade göra om det. :/ (och nä jag ä inte nå bitter) ;)