Wednesday, September 30, 2009

Nu blir jag tjock.

Halva poängen med att gå på kurs verkar vara att svulla. Vi kan först och främst konstatera att jag äter mest av alla på lunchen. Garanterat. Jag ser ögon vidgas när jag går för omgång två av fisklasagnen.
Innan och efter lunchen är det diverse fikor. Utplacerat finns också godis, nötter och torkad frukt samt givetvis det obligatoriska kaffet. Nåde den som försöker skjuta på kaffetiden! (En logisk följd av detta är att de flesta får kaffeandedräkt. Isch vilken styggelse den är!). Fikat håller jag mig lugn på, en frukt och vatten så är jag nöjd. Men de andra...jag förstår inte hur de orkar?! OK att jag åt mer både till frukost och lunch men de åt ju inte väldigt mycket mindre. Ändå är det både en och två och tre göttabitar och däremellan nopper av nötter och godis.
Hur hinner de bli hungriga?

Själv är jag fortfarande mätt sen lunchen och nyss lite frukt. Tur det eftersom jag nu ska sitta 5 timmar på tåg.

No comments: