Monday, September 21, 2009

Ge mig en fix.

Så var den helgen också slut. Jag uppfyllde min önskan om ett lopp som inte skulle kännas som döden. Jag klarade mig utan att gråta, bajsa på mig eller stanna. Det gjorde jag iofs inte sist, men jag ville vid ett flertal tillfällen. Visst var det några kortisar nu när jag inte var på topp men över lag kändes det bra. Jag känner mig dessutom belåten med min tredjeplacering i motionsklassen (77 som var med) och vädret var underbart. I övrig har jag roat mig att överdosera choklad (två chokladtårtebitar, en chokladboll och två biskvier), äta god mat, mysa och trivas.
Jag är grymt shoppingsugen just nu. Kläder tror ni (fast det gör ni inte om ni känner mig). Icke. Böcker. Åh dessa böcker! Igår var vi inne på en bokhandels som hade så mycket bra böcker att jag Jizzed in my pants. Jag fick tung andhämtning och glasartade ögon där jag pillade på böcker: Pahlaniuks senaste två, Neil Gaiman (som jag blivit tipsad om), reseböcker, DVDer, andra snygga fantasyböcker, en bok om 100 SF böcker du måste läsa. Jag var till och med och smög efter Hillgards introduction to psychology. Den är faktiskt så pass bra att man kan läsa den som skönlitteratur.

Prologen till WoT finns att köpa på nätet nu. I need a fix!
Idag är det jag som går till biblioteket.

2 comments:

Linda said...

Minns inte om jag skrivit om det, men jag har läst en av Neil Gaimans böcker nu, "Amerikanska gudar". Den får en mycket svag trea på en femgradig skala. Påminde lite grand om Stephen King.

Kattis said...

Hm. King är ju extremt ojämn och börjar ofta bra för att avsluta apdåligt. Tyckte du den var så? Boktipset säger 4.1 för mig men jag har inte hunnit använda det länge nog för att veta om det är tillförlitligt. Nu är den lånad i alla fall.