Thursday, July 3, 2008

Jag vill ju ha en!

Nojan inför i-phone har börjat. Jag håller på att portera mitt nummer från Tele2 till Telia. Så att jag kan behålla samma nummer när jag köpt den. Var in på Teliabutiken och la huvudet på sned när jag frågade om man kan få förhandsboka en telefon. Det gick givetvis inte. Frågade om de vet hur många telefoner de får in. Ingen aning. Jag frågar om hon förstår att det kommer att bli hysteriskt. Tjejen ler och säger att folk har pratat om att tälta utanför och att butiken har tankar om att hyra i vakter. Själv känner jag lätt oro över att inte veta om jag får en telefon. Jag tycker att jag borde få förtur. Jag har ju vetat om det så länge, låtit bli att köpa någon ny mobil och nu är min gamla mobil inne på sin sista tid. Ändå kan jag inte vara säker på att jag får en. Telefonen släpps en fredag. Pojkvän skämtar och säger att jag ska sjukanmäla mig för att stå i kö. Jag tittar olyckligt på honom. Lite drygt en vecka kvar. Hur ska det gå?

No comments: