Tuesday, July 1, 2008

Nummer 500

Hur gör man när man har fått ett nytt jobb? Vilka säger man till? Min chef är på semester, men vet att jag ska sluta, hur går man vidare då? Jag behöver prata om en massa saker. Veta hur vissa saker ska lösas. Det verkar som mun mot mun metoden har börjat verka i alla fall. Vissa har hört att jag ska sluta. Känns skönt. Jag har alltid haft svårt för att berätta vissa saker; att jag fått en pojkvän, att jag gjort slut, att jag mår dåligt och tydligen att jag inte kommer att jobba kvar.
Eftersom jag kommer ifrån en familj där man inte pratar så värst mycket har strategin ofta varit att ”folk märker ändå”. Så är det ju, men det är också så att vissa kan bli ledsna, besvikna eller arga för att man inte berättar. Det är verkligen inte en ofelbar strategi att låtsas som det regnar och vänta tills andra också upptäcker det. Sedan att det här händer under semestern försvårar ju informationsflödet en hel del.

Kibox igår och det var skitkul. Jag älskar ledaren som vi hade igår. Hennes pass är så himla kul. På passet var också två unga, biffiga killar. De var inte med på uppvärmningen. En (fördomsfull) kvalificerad gissning säger att de tycker F&S-uppvärmning är för töntigt. I stället hoppade de direkt in i styrkan. Halvvägs in i passet ser jag i ögonvrån hur ena killen lägger sig på golvet. Sista låten ser han döende ut och kan inte slutföra. Jag har alltid tyckt att det är fånigt med människor som gymmar bara för att få stora muskler och inte kör minsta lilla kondition. Han såg verkligen vältränad ut men hade uppenbarligen inte kondition att matcha. Prova vara med på uppvärmningen så kanske det känns bättre nästa gång skulle mitt råd vara. Och kör lite kondition också.

3 comments:

Anonymous said...

Kan du inte skicka ut ett mass-email till alla som du har adressen till och säga att du ska sluta samt tacka för den korta tid du varit där? Då får ju alla veta iaf...

Anonymous said...

Tårta/marängswiss/mackor är alltid uppskattat: Sätt upp en lapp om att du XX augusti bjuder på fika för att du ska sluta och att alla är välkomna. :)

Fast jag fattar ju vad du menar och lapp på kontoret löser inte allt. Men är det inte Nalle Puh som brukar säga något om att det mesta känns bättre bara man får lite honung (dvs fika). :)

Kattis said...

anonym: tanken med mail har slagit mig. Fast jag vet inte var jag ska dra gränsen till vilka jag ska skicka till. Alla? De jag tycker om? De som arbetat med mig? Hur som helst blir det vääääldigt mycket folk.

fikatanten: fika är helt klart ett måste. Men tycker du jag ska sätta upp den redan nu? Jag väntar nog till efter semestern...