Friday, July 4, 2008

Kattishår

Mitt hår är ganska galet. Det är stort och lockigt. Sedan jag senast klippte mig har jag dessutom hittat ett hårmedel som håller ihop lockarna lite så att det inte bara ser ut som en ljus afro. Hårtillvaron kan nu delas upp i före hårmedlet och efter hårmedlet. Innan= fluffigt och stort, vilt jämt uppsatt. Efter stort och lockigt, oftast uppsatt men inte alltid.
Nu verkar det som att jag tydligen ser väldigt olika med varierande frisyrer. Idag frågade en kille om jag ”krusat” håret (utsläppt idag). Öh nej, krusning ser inte ut så här. Dessutom är jag för lat för att hålla på med sånt. En annan kvinna (som inte träffat mig mer än 2-3 ggr och då i stora folksamlingar) kände inte alls igen mig. Hon lade huvudet på sned och kisade samt frågade om jag hade det lockiga håret då också. Öh jag vet inte? Jag kanske hade uppsatt?
Nu till det intressanta. Är jag så olik mig? Hästsvans eller lockburr, ser jag så olika ut?

2 comments:

Katarina Bildström said...

Det hjälper lite om du har något foto så man kan jämföra... :)

Kattis said...

ja det hjälper. Får se vad jag kan göra åt saken.