Tuesday, July 29, 2008

En utmaning kommer lastad

Först reglerna:

Välj ut 6 personer som du vill ska svara och utmana dem i deras bloggar, be dem läsa din.
 Låt personen som utmanade dig veta när du svarat på utmaningen!


Jag blev utmanad av Malin förut så here it goes.



Fem saker som finns på din Att-göra-lista idag?

Har jag fem saker att göra på min lista blir jag stressad och vill lägga mig i sängen. Det kanske är för att mina saker är stora, typ tvätta (tre timmar), handla (ca 2 timmar, storhandling så klart), träna (minst 2 timmar inklusive ta sig till och från stället och duscha. Då blir det inte så mycket tid över för nödvändiga saker som att ligga i sängen eller soffan. Därför blir jag stressad. Idag ska jag tvätta. Och kanske köpa solglasögon. Och fixa present till mamma. Och försöka springa. Det är många saker.



Vad gjorde du för 10 år sedan?

Jag gick ut gymnasiet, började på biologprogrammet i Umeå och växte. I Umeå förundrades jag över att det fanns folk i klassen som kunde köpa en "vinare" själva och så grät jag. Vad jag inte gjorde: åt mat eller skrattade. Jag cyklade till Ålidhem för att ringa min pojkvän eftersom jag inte hade telefon i studentrummet. Sedan tittade jag på Ricki Lake, grät och åt mitt p-piller vid 20 "för alltid fyller det magen lite". Man kan säga att jag har haft bättre perioder i mitt liv.



Ställen du bott på?
Obviously Umeå, hemstaden, jobbstaden och barndomsstaden. Sånt där är ju lite svårt att prata om när man försöker vara småanonym. Baracken har ju de som läst bloggen länge hört om.


Fem saker du skulle göra om du var biljonär?

1. Resa och ta folk med mig.

2. Köpa en lägenhet.

3. Köpa en sommarstuga.
4. Köpa en grådvärg mini.

5. Skänka pengar till välgörande ändamål.


Jag utmanar AK, Nörden, Ulrika, Qylva och Sara.

1 comment:

A-K said...

Nu har jag besvarat din utmaning.