Wednesday, September 17, 2008

Att bearbetas

Jag har börjat simma. Nu är det slut på fulsimning. Här ska läras riktigt bröstsim, ryggsim och framförallt crawl. Det känns kul att börja med något helt nytt. Det var ett tag sedan (om man bortser från jobbet där det har varit nytt i ett år). En sak är dock lite jobbig. Att hjärnan ska hålla på att processa all information. Simningen är rätt sen och ni vet hur man blir efter simning. Alldeles varm och mjuk i kroppen. Jättehärligt! Men trots att jag är trött och avslappnad kan jag inte somna. För hjärnan ska älta, sortera och begrunda all information. När jag sluter ögonen och ska somna ser jag bara simtagen framför mig. Jag tänker på hur jag ska göra nästa gång, hur jag ska göra för att få ordning på andningen.
Jag öppnar ögonen, försöker starta om och samma sak händer igen. Om jag bara sträcker armarna lite mer och fullföljer hela taget hanske det går bättre. Om jag lätt vinklar huvudet åt sidan och bakåt ska jag nog kunna andas. Jävla hjärna att vara noggrann. Kan den inte vänta med informationsbearbetning tills jag har somnat? Händer det här er också eller är det bara min hjärna som ska spexa till det?

Nu är det bara några timmar kvar tills jag åker. Hotellfrukost here I come!

4 comments:

Katarina Bildström said...

Jag sov som en stock efter lektionerna. Men å andra sidan så tog det mig 50 lektioner att crawla en hel längd. Så jag skulle nog föredra att hjärnan bearbetade informationen i stället för att sova ifrån den.

Du är jätteduktig och simmar otroligt bra för att vara "nybörjare". Jag är imponerad och önskar att jag snappat upp simningen lika lätt som du du gjort. Du har bra kroppskontroll!

Anonymous said...

Ha så kul ikväll. Ska jag ha ;)

Saga said...

Jag har nominerat dig! http://konvertera.blogspot.com/2008/09/just-det.html

Anonymous said...

katarina: oj det var väldans. Jag känner mig ödmjuk inför uppgiften och har full koll på att jag ännu har myhyyycket att lära. Jag är mycket imponerad av folk som verkligen kan crawla.
sassi: och kul blev det!
saga: åh jag är rörd! På riktigt!