Friday, September 26, 2008

Om ben

Jag undrar hur länge jag kommer att tänka: Nu skulle jag egentligen ha varit framme. när jag sneglar på klockan och den visar 17.44 eller 7.37. Nu skulle jag egentligen ha gått. när den är 16 eller 16.18.
Det är verkligen så himla skönt att slippa åka tåg. Ändå ska jag göra det idag. Det visade sig att Lidingöloppet för min del börjar okristligt (passande eftersom jag är ateist) tidigt (10.50. Hämta nummerlapp innan, vara ute i god tid osv osv) varpå det bestämdes att övernattning i Stockholm vore lämpligast. Då blir tåg färdsättet för dagen.
Och kanske ett besök på nya favoritcafét?

Pojkvän visade häromdagen stolt upp sina ben som han hävdar har blivit muskulösare. Jag inspekterade och mumlade något. Jag inspekterade sedan mina ben och konstaterade att jag inte såg någon större skillnad. Eftersom jag har så korta ben ser de redan kraftiga (inte kraftiga som i jag kallar dem kraftiga för att jag inte vill säga tjock utan kraftiga som i de här benen kan du inte ta i vardera handen och bryta av, det finns mycket kött här) ut. Så det är väl bra att de inte blivit ännu redigare.Jag gillar mina ben, det är bra ben. Mycket kött som sagt. Feel free att göra anspråk på dem när jag dör. De är säkert goda i marinad.

1 comment:

Katarina Bildström said...

Mina ben har jag lite blandade åsikter om. De är tunna och fula framifrån men snyggare från sidan. Öh. Eller nåt.