Sunday, September 28, 2008

Närstudie

Då var den här helgen till ända. Jag har idag motionerat mina stela ben med en promenad i höstsolen. Benen blir nämligen lite stela av att kuta (eh, nåväl, jag jämför mig inte med eliten) i backiga Lidingö. Jag hade kul och är nöjd med min insats på 75 minuter. Efter kanske 4 km hittade jag en gubbe som höll ungefär mitt tempo som jag tog rygg på. Han drog mest men ibland drog jag också. Han såg så smärt ut och såg ut att springa fort. Jag flinade glatt när jag insåg att jag ju faktiskt sprang lika fort. Jag, en liten tjej som var rödflammig, flåsade högt och stänkte svett. Det är ruskigt coolt att inse att jag ändå springer hyffsat fort jämfört med andra motionärer. Och oj vad kul det är att springa förbi andra. När det var typ 5 km kvar tappade vi varandra och jag vet inte vem som sprang ifrån vem. Det var lite synd för jag såg framför mig hur vi sprang i mål och jag kunde tacka honom för draghjälpen och han skulle tacka mig och sen skulle vi glatt prata en stund.

Åh ni vet Cafét och biskvin jag pratade om? Jag lyckades hitta stället igen och köpte, så klart, en biskvi. Jag åt halva på fredag kväll och halva igår, framför datorn. Full av intorkad svett sen loppet eftersom jag ännu inte duschat. Jag är så het! 30 kr för denna!


Närstudie av stor biskvi


På helgerna är det lyxfrukost som gäller. I stället för yoghurt och müsli eller gröt kan man lägga lite tid på frukosten. Då äts det: äggröra, smoothie och macka. Mmm gott.




Närstudie av smoothien




Nu bakar jag piroger för fulla muggar och ska snart titta på Arkiv X. Snart är det dags att beställa en eller flera säsonger till.
Jag har ju en plats kvar på Listan, kanske jag skulle lägga till David?

2 comments:

Katarina Bildström said...

Hahahaha vad du är gullig. Du pratar 20 % om ett jättebra genomfört lopp i 15 kilometers terräng och 80 % om mat. Det låter som en mycket bra balans i livet.

Anonymous said...

Haha ja vad kan jag säga. Jag gillar att äta!