Saturday, September 20, 2008

Om att älska biskvier

I Hufvudstaden besökte vi det bästa cafét ever, Café 60 på sveavägen. Jag som är en riktig biskvinörd höll på att ramla av golvet när jag såg en rackare som var större än pojkväns knutna näve. 50 spänn kostade den och var värd varenda krona. Jag är mycket kräsen när det kommer till mina biskvier men den här hade mycket god botten, smörkrämen smakade bra (dvs inte bara smör som de flesta) och chokladen var mumma. Så var det ju storleken också. Jag betalar 25 kr för stans konditoribakade och de är kanske en tredjedel så stora. Antagligen var det 1000 kalorier i den. För att fräscha till lite delade vi på en passionsfruktpannacotta till. Götta! Måste påpeka att vi delade på biskvi också. Inte ens jag kan äta hela den där.
I övrigt hade cafét ett sånt otroligt utbud att jag lätt hade kunnat spendera flera hundra där. Hit kommer jag tillbaka!



Det här är biskvin jag kommer att fantisera resten av mitt liv om. Jag borde ha haft någonting bredvid som referenspunkt.


Jag slänger in en bonusbild också eftersom jag är nyklippt och på gott humör.


Den här herrn såg jag på promenad häromveckan.

2 comments:

Saga said...

Åh, Café 60 hänger jag på jämt :) Har dragit med mig alla jag känner dit och nu gör de likadant med sina kompisar, bra ställe det där :D

Kattis said...

Amen to that!