Monday, May 11, 2009

Löpnörd

1.Vilken typ av löpare är du?
Oj, vad finns det för typer? Kanske tidtagarlöparen. Jag måste alltid veta hur länge jag sprungit. Då känner jag mig trygg.

2. Hur länge har du löpt?
Typ 4 år tror jag. Mer eller mindre intensivt i olika perioder.

3. Hur mycket löper du per vecka?
0-3 ggr

4. Vilket är ditt “feelgood” tempo?
5, 5 min/km.

5. Vid vilken ålder började du springa?
Räkna bakåt and you’ll find out.

6. Vilka andra sporter utövar du regelbundet?
Simning och annan gruppträning, om nu det räknas som sport.

7. Vad måste du ha med dig på ett pass?
I-pod och klocka. På längre pass även vatten.

8. Varför springer du?
Det är roligt. Roligast är att vara med på lopp och att göra bra ifrån sig där.

9. Har du någon gång ljugit för att få springa? Hur löd lögnen?
Kanske. I sånna fall att jag inte kunde följa med på after work eller nåt liknande.

10. Hur ofta köper du skor?
Typ vartannat år.

11. Hur ofta köper du annan löprelaterad utrustning?
När jag blir sugen.

12. Var/hur handlar du utrustningen?
Löplabbet!

14. Hur ofta tävlar du?
Några gånger per år.

15. Vilka distanser?
Milen eller över.

16. Vilken är favoritdistansen?
Att träna, typ 8 km.

17. Har du ett mantra som du rabblar i huvudet?
Mest lyssnar jag på musik och kanske sjunger med. Känns det tungt tänker jag: det är roligt, jag har energi!

18. Vilken typ av vätska dricker du?
Vatten

19. Springer du helst i grupp eller ensam?
Med pojkvän eller syster.

20. Hur återställer du dig efter ett långpass?
Snabba kolhydrater och ett bad samt lite seriös slacking.

21. Vilken snabbhetsträning föredrar du?
Intervaller! Jag älskar att hata intervaller!

22. Vart blir du oftast skadad?
Jag blir inte skadad (peppar peppar) men har lite halvkinkiga fötter.

23. Vilket lopp drömmer du om att springa?
Stockholm marathon

24. Vilken kändis skulle du helst vilja springa med?
Klüftan eller Henrik Torehammar.

25. Vilken idrottsstjärna skulle du vilja springa med?
Det svarade jag på nyss

26. I filmen om dig, vem spelar rollen som du?
Hm, Bale kan jag ju inte få. Uma skulle kännas helt ok!

27. Vilka tre löp/träningsbloggare utmanar du? Och varför?
Pär, Katarina och AK för att det vore kul att se deras svar.

2 comments:

Sassi said...

Inta jag??? Nu känner jag mig bortglömd :(

Kattis said...

Usch så elak jag är. Tur att du gjorde utmaningen ändå!