Tuesday, August 11, 2009

Madonna

Vilken grej. Jag har velat mellan om jag ska verbalisera upplevelsen eller om jag bara ska låta den få leva i minnet som den är, men jag måste skriva lite om det.

Vi började köa 17 för att få en bra ståplats och blev belönad genom att släppas in bland de 300 första och fick en riktigt bra plats. Jag stod nästan ända framme vid staketet och såg scenen samt bägge skärmarna väl.
Tyvärr dök the bitch from hell upp strax innan och trängde sig så småningom förbi mig och halvslogs med mig hela konserten. Det var med nöd och näppe jag hindrade mig själv från att bita henne hårt i axeln (tur för henne att jag inte hade druckit för då hade det fattats ett köttstycke på henne nu). Våra grannar kallade henne för konsertförstörare sa efteråt att jag skulle ha armbågat henne. Tydligen var det bara hon och hennes vänner som tryckte på.

Det regnade innan konserten, men inget under den, och vi tackade Gud att vi köpte ponchos. Det var riktig festivalstämning. Folk satt på golvet, stämningen var hög och man pratade med alla. När regnet kom kändes det rätt mysigt att krypa in i ponchon och jag blev inte alls blöt.

Oakenfold spelade tyvärr bara remixer. De var väldigt bra men jag gillar ju hans egna musik också och hade velat höra den. Ca 22 gick hon på. Candy shop gillar jag sådär men när hon spelade nästa låt, Beat goes on grät jag. Nerd-killen Pharell var dessutom med på skärmarna och var riktigt cool.

Mittenpartiet var sådär. Folkmusikdelarna var inte alls roliga och Don't cry for me Argentina hade hon gärna fått byta ut.

Remixen på Like a praier var däremot sjukt sjukt bra, bäst på hela konserten. Att avsluta med Give it to me är ju givet och symboliskt så bra. Dessutom min favoritlåt på skivan.

I allmänhet håller jag med de flesta recensioner jag sett. Men vilken grej att ha sett (tänk att ha fått sett Confessions live. Jag hade dött i en gigantisk orgasm redan när hon kom ut ur discobollen)! På måndagen drabbades jag av en post-madonna-depression och livet kändes tomt och tråkigt och snudd på meningslöst. Pojkvän var tvungen att påminna mig om friidrotts-vm som börjar snart.

3 comments:

A-K said...

Nu har du sett henne LIVE!!!! Coolt!!

Tove said...

Haha, dött i en gigantisk orgasm :D Värre död kan man vara med om!

Kattis said...

Tove: Nej that's the way to go.