Wednesday, August 5, 2009

Om björkfnös

Björkfnös. Ni vet de där fröna från björkarna? Jag hatar dem! De får mig att tänka på hösten. När jag börjar tänka på hösten suger det till i magen och jag vill klamra mig fast vid sommaren. Jag vill trycka in naglarna i den och trycka den hårt emot bröstet och aldrig släppa taget. Så känns det nu och det är de där jävla björkfnösen som utlöser det hela. Jag vill ha sommar och värme. Jag vill ha 27 grader varmt och färska jordgubbar. Jag vill definitivt inte ha björkfnös liggandes på backen. Björkfnös som påminner mig om att det snart är höst.

3 comments:

Saga said...

Men du. Den första tiden på hösten är ju HÄRLIG. Frisk, fräsch luft att fylla lungorna med efter tryckande varm och fuktig sommarluft. För att inte tala om hur fint det är när träden blir gula och röda. Men efter det, när löven trillar av och det bara regnar.... den skiten kan jag vara utan. Men just den där första hösten, den kan jag verkligen längta efter :)

Kattis said...

Visst är den härlig. Lika härlig som sommaren? Knappast! Därav ångest. Och vad då tryckande värme? Inte i Sverige va :P

Saga said...

Jo, usch. När det är varmt i Sverige är det äckligt varmt. Utomlands är det en annan värme som är lättare att hantera.