Monday, November 16, 2009

Ja det är hemskt att få mens

Råmande katt var det. Isa var extremt skrikig i fredags. Jag fick skuldkänslor och trodde att hon var understimulerad och kastade omkring hennes lilla mus. Hon sprang efter den lite lojt men hämtade aldrig tillbaka den. Mystiskt!
Skrikandet pågick på lördagen och när jag upptäckte att nån av katterna kissat i sängen gick det upp ett ljus. Isa har blivit könsmogen. Det var bara att riva upp allt i sängen och lägga i blöt över natten för att kunna tvätta det sedan. Under tiden vankade mistluren omkring och råmade. Lite senare fick jag se något jag hade hoppats slippa. Mina katter bedrev otukt! Det är fel på så många plan att jag inte ens vet var jag ska börja. Vad sägs om att de är släkt (avlägset), att Osiris är en gubbe och dessutom kastrerad!
Nu är i alla fall en tid bokad hos veterinären.Men lite ångest får jag allt. Tänk om jag skulle vilja ha ungar?

2 comments:

A-K said...

Då gick de ju fort att få tid iaf.....du får KÖPA ungar om du vill ha fler :P

Kattis said...

Ja jag får väl tänka så :(