Thursday, November 26, 2009

No swine for me

Nu är jag vaccinerad mot svininfluensa. Vi fick vänta i kanske 40 minuter och höll låda hela tiden så det gjorde inte så mycket. Värst var snarare att man efteråt måsta sitta ner och vila en stund. Vad är det för trams? Jag behöver inte vila! Jämt när jag har donerat blod sätter jag mig upp så fort de har kopplat loss mig och så marscherar jag med bestämda steg iväg. Vila, tror ni Rambo vilar?!
Hur som har jag ju pendlat i den här frågan med vaccinering. Jag har tänkt på allt ifrån att det är en ursäkt för staten för att ta prover på oss eller spruta in något till att vaccinet kommer visa sig att ge långsiktiga skador (jag är ett sant barn av Arkiv X). Sen har jag slagit om och tänkt: Kattis, nu skärper du till dig! Hade de haft vaccin när spanska sjukan kom så hade inte så många dött. Den slog ju också mot unga, friska människor.
Det som fick mig att bestämma mig var att jag inte vill bli sjuk på resan. Annars hade jag inte brytt mig. Att bli sjuk i Sverige bekymrar jag mig inte om men att bli attacksjuk i Thailand i någon obskyr liten by känns inte så hett.

3 comments:

Malin said...

Man får väl sitta kvar för att de ska se så man inte får en reaktion på vaccinet? :) Å andra sidan tror jag inte Rambo hade suttit kvar för det heller.

Saga said...

På mitt sjukhus behövde man inte sitta och vänta, låter skumt. Du kanske fick ett chip insprutat? ;)

Kattis said...

Malin: Äsch, jag känner ju om jag är på väg att få en reaktion. Dessutom vill jag vara som Rambo!

Saga: men säg inte så!