Tuesday, November 10, 2009

Jag vill mest bara slappa

Vet ni vad jag ska göra i helgen? Jag tänker sätta upp min ljusstake. Jag älskar min ljusstake och känner att den gör fantastiskt mycket för mig i vintermörkret. Eftersom jag är borta en stor del av tiden då den egentligen ska vara uppsatt har jag bestämt mig för att bryta mot regeln och sätta upp den innan första advent. Screw reglerna, jag ska glädjas åt mina vackra lysande lampor. Jag blir lite gladare när jag tänker på det.

Usch det här mörkret och grå töcknet suger energi ur mig. Eller rättare sagt: jag låter det suga energi ur mig. Just nu känns det jättejobbigt med träning. Jag leker lite med tanken på att hitta på nåt speciellt för att få inspirationen tillbaka: Köpa nya träningskläder, ha en avgränsad vikttävling med mig själv eller kanske nån till, pröva nåt helt nytt pass, be sjukgymnasten om ett styrketräningsprogram som lämpar sig för mig och mina mål, sätta upp supertydliga delmål (hjälp, hur gör man då?!)…
Kan ni komma på nåt annat? Vad tror ni?

2 comments:

A-K said...

Sätta upp tydliga delmål är busenkelt. Jag kan hjälpa med SMART-målsdesignen. :D

Kattis said...

Ja SMARTA mål är jag van vid. Men träningsmål...jag brukar ju flumma på. Vi styr upp nåt!