Thursday, March 11, 2010

Badkar, hur kan man leva utan?!

Jag och Pojkvän har börjat se oss om efter en ny lägenhet. En sak upprör mig. Varför har inte alla badrum badkar?
Kan man duscha i ett badkar? Svar ja.
Kan man bada i en dusch? Svar nej.
Är bada det bästa man kan göra? Svar ja.

Slutsats: Badkar är ett måste.
Hur kommer det sig då att de flesta lägenheter är utan?

Till er händiga människor. Kan man plocka in ett badkar om plats finnes? Vad kostar det? Dels själva installationen och dels själva badkaret. Jag har nämligen svårt att tänka mig att leva utan.

4 comments:

elisabeth said...

Min lgh hade heller inget badkar.. jag köpte ett för 300 på blocket som jag bara ställde in. Visst jag har ingen kran att fylla det med men man KAN fylla det med ducshen det tar bara lite längre tid.. och det har aldrig varit nåt problem med avloppet, det rinner ner utan problem.

AK said...

Finns det plats kan du ju ställa in ett jättesnygg hörnbadkar! Det vill jag göra :D Men de kostar säkert lite...

exkollegan said...

Självklart ska man ha badkar! Nya lägenheten kommer att utrustas med sådant så snart vi får tid.

Går som Elisabeth skriver alldeles utmärkt att köpa ett begagnat. Du kan även hitta helt nya enklare modeller från ca 2500 kr och uppåt. Köper du nytt ingår plaströren till avloppet, bara att sätta fast och vinkla ner till avloppsbrunnen. Vattenkran och sånt borde inte kosta alltför mycket att få hjälp av rörmokare att montera. Kolla med ev hantverksfolk på ditt jobb, som brukar kunna ha känningar i branschen. Tips för kranen är att hellre lägga någon tusenlapp extra på märkesprodukt än att köpa billigt från Rusta, eftersom Rusta-varianterna har en förmåga att gärna gå sönder i packningar efter 2-3 år.

Kattis said...

Vilken tur att jag har så kompetenta läsare! Då vet jag att jag bara måste ha plats alltså.