Thursday, March 25, 2010

Lägenhetsvisningar förstör mitt liv...

Vilken dramatisk rubrik! Riktigt så illa är det inte, men nästan. De tar ju en himla tid de där lägenhetsvisningarna. Man ska titta och man ska älta så ska man titta igen och så hänger man på Hemnet (helt plötsligt förstår jag när folk pratar om Hemnetporr) och så ska man prata med pojkvän och så börjar vi och älta och ja...ältningen är lite av ett tema. Ett tidskrävande tema.
Vad brukar jag göra med min tid annars?
Slappa, ja.
Träna, ja.
Slappning finns det på nåt vill alltid tid för, men träningen!
Dessa lägenhetsvisningar gör mig förslappad! Och nöjd med det! Det börjar kännas jobbigt att träna nu.
Förra veckan tränade jag bara 3 gånger. Den här veckan blev det så illa att jag fick en lucka på 3 dagar utan träning. Hur ska jag kunna fortsätta så här?!

Allvarligt skulle jag inte bry mig så mycket. Det är ganska härligt att kolla lägenheter och fantisera om den perfekta lägenheten som skulle ge mitt liv mer glans och lycka. Men då smyger den sig på: marathonpaniken.
Det är för sjutton bara 72 dagar kvar och jag springer just nu bara 18 km på mina långlöp. Det duger inte Kattis! Gah!

Eller så försöker jag bli bästa kompis med smärtan. Pannben, pannben, pannben! Jag väljer själv hur jag tolkar impulserna min kropp sänder. Det gör inget att det gör ont, det är coolt att springa ändå. Typ.

Åh hur ska det gå?!

2 comments:

Vicevärden said...

Hemnetporr är underbart! Jag har fortfarande svårt att slita mig trots att vi avslutade vårt letande i september. Men nog går jag igång när ngn i bekantskapskretsen letar och vips så sitter jag där igen.

Mrathon! Oj wow! Klart du blir vän med smärtan! ;) Äh ladda om med ny musik och någon schysst belöning efter nästa långpass, en ny träningströja eller nåt..?

Kattis said...

Träningströja? Nej tacka vet jag tryfflar! Mumsiga härliga tryfflar! :D
Det läskiga med att öka distanser är att man inte får öka för mycket för då riskerar man skador :/