Monday, March 15, 2010

Besatt

Nu har det hänt igen. Jag är besatt. Denna gång är det spelet Dragon Age som är föremål för besattheten. Jag spelar ju aldrig spel (fighting och Guitarr Hero samt Singstar/Lips undantaget) och gör det inte heller den här gången. I stället tittar jag när pojkvän spelar och säger vad han ska göra. Man kan säga att jag spelar pojkvän och han spelar spelet (nej han tycker inte att det är irriterande. Han tycker att det är kul.). Inte nog med att vi la drygt 25 timmar på att spela det en gång. Jag ville direkt spela om det (har aldrig hänt förr!) och spenderade sedan hela helgen framför tvn. Mest intresserad av att flirta med Alistair (som är inspirerad av Xander!), försöka lista ut vilka gåvor som lämpade sig för vilka karaktärer och fundera ut smarta fightingstrategier. Pojkvän å andra sidan tycker det är roligt att köpa rustningar och vapen. Alltså leka med dockor. Det har aldrig intresserat mig. Alla får sitt lustmäte uppfyllt!




I går var det så illa att vi sket i långlöpet till förmån för DA. Hjälp! Nu vill jag egentligen bara hem och spela. Dock ska jag på en föreläsning om tillsatser i maten i kväll och kommer inte hem förns efter 21. Som tur är hinner jag dock hem och sova en sväng innan så kan jag sitta uppe sent och spela sen.

Vad var det jag sa i början? Jo, Besatt ja!

Köp spelet!

3 comments:

Sassi said...

Du skriver om att du inte an göra nåt annat än spela. Att du spelar i timmar och är besatt och skippar träningen... sen säger du att vi ska köpa spelet, hur tänker du då? :D

Kattis said...

Att ni också ska köpa, spela och bli besatta så att vi kan prata om det, så klart! Säkert blir ni inte lika farliga som jag ;)

Pojkvän said...

Måste faktiskt påpeka att det tog över 50 timmar att spela igenom det.. 55 eller nått tror jag :)