Friday, December 28, 2007

Classy Kattis

Man vet att man är scheten och matnojig när man fantiserar om potatisgratäng och panpizza hela vägen hem på tåget. Man vet också att man borde söka hjälp när man sedan köper både pizza och kycklingfilé med potatisgratäng, samtidigt.
Nej, jag åt inte upp allt samtidigt men det kändes himla bra att ha det igår (och att dessutom ha kvar idag också). Mmm panpizza och potatisgratäng! Dessutom avrundade jag dagen med att lägga mig innan 21. Det är jag det, classy all the way.

Lyckades även med bedriften att stuka tummen på boxen idag. Tur att det inte var foten! Och tur att det var absolut sista sekvensen så jag kunde köra hela passet. Nu spelar det ju ingen roll att jag har en tumme som är menlös och nästan obrukbar. Det är ju i princip som vanligt.

Jag brukar inte ge nyårslöften men i år ska jag ge ett. För min egen skull och för miljöns ska jag börja köpa ekologisk mat. Tidigare har jag tänkt att jag inte har råd men nu när jag har jobb och lön så har jag absolut det. Inga ursäkter. Nu är det äpplen som inte håller i ett år som gäller. Då kanske jag kan ruttna som jag ska sedan när jag dör.

1 comment:

A-K said...

Mamma lät oroad över tummen, hon tyckte du lät så ledsen....hon ojjade sig väldigt över att du inte lindat den. Det lär du ju aldrig strunta i/glömma igen. Hoppas det går över fort! Kram