Saturday, December 15, 2007

Pojkvän i onåd

Vad är det för fel på min pojkvän? Igår skulle han komma till mitt kontor och vi skulle kolla på en bil.
-Ring mig så fort du kliver upp. säger jag.
-Och ring bilfirman på direkten.
Hela dagen går jag omkring med mobilen och småkikar på den och tänker att snart, snart ringer han. Har jag varit ifrån mobilen springer jag in på kontoret och kikar att jag inte har missat något. Dagen börjar gå mot sitt slut och ca 14.30 ringer jag upp honom.
-Hur länge har du varit uppe?
-Otydligt svar.
-Har du ringt bilfirman?
-Nej jag har inte fått tag på dem.
Jag svär åt telefonen när jag lägger på.

Idag skulle han iväg på julbord klockan 13. Schysst tänker jag. Då kan jag fixa julklapp med honom och julpyssla med bästa y. Han säger att han ska ringa och berätta om det går vidare eller ja, berätta vad som händer liksom. Nu är klockan 20 och vare sig telefonsamtal eller mess har nått mig. Själv är jag jävligt irriterad för jag vet att han kommer att komma hem full och glad och säga att han inte tänkte på det (alternativt ringa drängfull och vilja att jag ska komma ut).

Och inte fan äter man väl julbord i 7 timmar?! Idag ringer jag banne mig inte!

Jag är verkligen inte den som måste prata med varandra flera gånger på telefon om dagen. Jag tycker faktiskt inte speciellt mycket om att prata i telefon. Men när jag ska få reda på något, då vill jag det. Varför kan han inte bara ringa när han har lovat?

No comments: