Thursday, December 6, 2007

Nya skor

Ja mina skor ja. Efter att ha gått omkring hela dagen och halvsjungit
Somliga går med trasiga skor. -Ja det gör jag.
Säg vad beror det på. -Inte vet jag.
(alltså Lillemans version) bestämde jag mig för att det fick vara dags att köpa nya. Sagt och gjort. Efter bankrådgivningen skippade jag spinning och rusade runt på stan, hejvilt provandes skor överallt. Efteråt var jag tvungen att äta lite chokladkola för att känna att världen inte är emot mig.

Och nu är jag stolt sparande 300 kr i pensionsfonder varje månad samt har flyttat mitt vanliga sparande till en lågriskfond. Måste bara komma ihåg att göra en stående överföring dit också.

Kommer ni förresten ihåg mitt pedagogiska försök att få pojkvän att städa badkaret? Det visade sig inte funka alls så nu har jag bytt till ett ultimatum. Städar han det inte till söndag gör jag slut. Spännande !

1 comment:

Katarina Bildström said...

Ultimatum fungerar bäst när de är realistiska... men jag följer detta med spänning!