Thursday, December 13, 2007

Den eviga diskussionen

Igår uppstod den klassiska diskussionen: Dagens ungdom och hur slapp och ouppfostrad den är på jobbet. Det gnälldes på piercings, tatueringar, facebookande, uttöjande piercingar och toppluvor inomhus. Min chef höll på att smälla av när jag sa att jag inte kan förstå varför man blir så upprörd av det. Till min stora glädje slapp jag i alla fall vara den som påpekar att det här är en sak som har ältats ända sen Sokrates dagar och att mänskligheten ändå inte torde ha förfallit så mycket sedan dess.
Det är en spännande handling i alla fall. Det här att skapa gemenskap genom att trasha ungdomen.

Idag är jag vardagssnygg i mina stövlar. I alla fall på väg till och från jobbet. På jobbet glider jag omkring i tofflor, så klart.

Undrar om det är någon som tänker lussa på mötet idag?

4 comments:

Katarina Bildström said...

Haha...jag letade efter det där berömda talet om dagens ungdom, från antiken, men hittar det inte... vad är det för mossiga tanter/gubbar du jobbar med?!

A-K said...

Det strålar en stjärnaaaaaa *finstämt*
och hon heter Kattis, raj raj raj *dansar elaine dansen*

Anonymous said...

Har du sett något luciatåg??? Jag försov mig imorse så jag missade :(
Min klocka flyttades fram en timme utan att jag märkte någonting alls. Jättedumt!

Kattis said...

katarina: googlade du ordentligt?!

ak: *tindrar med ögonen coh dansar glatt Elainedansen*

sassi: nä :( Men jag har ätit lussebulle.