Thursday, December 13, 2007

Finnig och dan.

Min hy har försämrats märkbart av olika anledningar den senaste tiden. Dels är det vinter och då börjar den direkt trilskas och utveckla torra partier, men dessutom har jag mycket lättare att få finnar! (Misstänker att det är för att jag slutat med p-piller). Jag är förtvivlad. Förtvivlad, ful och finnig (oh allitteration). Så nu har jag funderat och kommit fram till att jag kanske ska överväga att köpa ordentliga rengöringsprodukter (alltså inte tvål) och ansiktskräm (alltså inte storpack nivea kroppslotion som jag köper på Willys). Det kanske kan hjälpa?
Jag tror även att senaste tidens smockande av massa götta (ex lussebullar både igår och idag på möten, sen götta när jag inte orkade laga mat hemma) har en gynnsam effekt på utvecklande av acne. Usch!

2 comments:

Malin said...

Jag brukar också få en årlig finnattack som roar mig oerhört. Det sker på vintern. Jag tror det har mest att göra med årstiden.
Är rengöringsprodukter andra än tvål verkligen bättre? Jag är skeptisk. Så kallad "eye make up remover" klarar ju aldrig att få bort mascaran, värsta bluffen. Jag är iofs Allergikvinnan och kan inte använda något alls förutom barnängens överfettade tvålbitar utan att få massiv hudsvullnad...

Kattis said...

Men barnängen är nog bättre än min handtvål. Det kanske jag skulle prova?
Äh vad sjutton vet jag om sånt där. Prova kan man i alla fall göra.