Friday, December 14, 2007

Sockerchock

Igår bestämde jag att jag inte ska äta massa sockriga saker i veckorna utan hålla mig till helgerna och inte fuska. Jag stod emot chokladkolans frestelser och var så stolt. Kommer till jobbet och ska ställa in min matlåda och fylla på vattenflaskan. På bordet brevid står: glögg, russin, pepparkakor, juleskum, wienernougat, lussebullar samt en gigantisk (tänk en kub som är en strax under en meter bred) korg med godis.
Tjena.

Än så länge är jag stark och har hållit mig till mitt päron. Tur att godiset tar slut snart i alla fall (så säger ryktena). Jag trivs inte med mina nya hyresgäster och ska svälta ut dem!

3 comments:

Katarina Bildström said...

På mitt arbete fanns det särskilt anordnat julfika igår. Alla skulle vara med på det bokade julfikat. Vi åkte till sandviken och tillsammans skulle vi sitta i ett riktigt mysigt rum och dricka glögg, och äta choklad, pepparkakor och ädelost. Det fanns gudomligt goda skumgummitomtar där.

Jag åt av det som bjöds, och fick givetvis ont i huvudet när jag slutade pga sockerkurvan. Det är så svårt att veta vart gränsen går, hur nyttig man får vara innan folk tittar snett på en. Jag äter gärna mat, men man vill ju inte få just DEN maten ställd under näsan...

eller är det bara vi som har någon light-variant av ätstörning?

qylva said...

Glädjs åt att ni får julfika och sånt. Vi har inte äns fått julpynt på mitt jobb. *muttrar*

Kattis said...

katarina: jag vill som välja själv när jag ska äta onyttigt och inte bara göra det för att det förväntas av mig. Faktiskt blev jag inte tittad snett på idag. Det var jätteskönt :) Ah tomtarna, det är ju juleskum det.

qylva: jag är jätteglad för det! Det är skitkul. Dock svårt att stå emot. Men helt klart ett i-landsproblem.