Wednesday, November 12, 2008

Ett tema just nu

Jag hade en deprimerande konversation med två stycken tjejkompisar för ett tag sedan. Vi pratade om utseende och hur vi ansåg att vi låg på en skala 1-10 där 10 är skitsnygg. Jag tror att jag satte 6 på mig. Alltså snäppet över medel. Tjej nummer 2 satte 5 och tjej nummer två satte 2. Jag blev chockad. Båda tjejerna har dessutom härliga personligheter vilket direkt lyfter dem ett snäpp. Ni vet, de är inte så där blanka och tomma och ler lite i bakgrunden, och de är ju fina! När vi pratade om varför kom jämförelsen med kändisar upp. Ja men lätt att leva upp till det, och hur många ser förresten ut så? Det skulle förstås kunna vara en rädsla för att sticka ut hakan. Man får ju inte säga att man tycker att man är snygg, duktig eller liknande (se Malins inlägg).
Disclaimer: Nej man ska inte värdera utseende och det finns andra saker som betyder så mycket mer, men nu gjorde vi det. Ibland finns det ett värde i sådant också.

No comments: